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Sleep: Benefits and recommended amountsSSleep: Benefits and recommended amountsSleep: Benefits and recommended amountsEnglishPreventionChild (0-12 years);Teen (13-18 years)NANAHealthy living and preventionCaregivers Adult (19+)NA2016-07-18T04:00:00ZSamantha Metler, MA;Suneeta Monga, MD, FRCPC8.0000000000000068.2000000000000849.000000000000Flat ContentHealth A-Z<p>​Learn how sleep improves brain function and mental health and how much sleep your child needs each night.</p><p>Sleep is a very important part of your child’s mental and physical health because it allows your child’s mind and body to rest and recover. There are many things you can do to help your <a href="/Article?contentid=646&language=English">child</a> or <a href="/Article?contentid=647&language=English">teen</a> get good quality sleep as often as possible.</p><h2>Key points</h2> <ul> <li>Lack of sleep causes irritability, increased stress, forgetfulness, difficulties with learning and low motivation. Over time, it can contribute to anxiety and depression.</li> <li>Sleep time guidelines depend on a child's age. Every child is different, so take time to figure out what works best for your child.</li> <li>If your child's sleep routine is disrupted, return them to a healthy sleep schedule as soon as possible.</li> <li>See your doctor if you have concerns about your child's sleep patterns.</li> </ul>
Le sommeil : bienfaits et nombre d’heures recommandéesLLe sommeil : bienfaits et nombre d’heures recommandéesSleep: Benefits and recommended amountsFrenchPreventionChild (0-12 years);Teen (13-18 years)NANAHealthy living and preventionCaregivers Adult (19+)NA2016-07-18T04:00:00ZSamantha Metler, MA;Suneeta Monga, MD, FRCPC000Flat ContentHealth A-Z<p>Découvrez comment le sommeil améliore le fonctionnement du cerveau et la santé mentale.</p><p>Le sommeil est une partie très importante de la santé mentale et physique de votre enfant. Il permet au cerveau et au corps de votre enfant de se reposer et de récupérer. Il y a beaucoup de choses que vous pouvez faire pour aider votre <a href="/Article?contentid=647&language=French">enfant</a> ou votre <a href="/Article?contentid=647&language=French">jeune</a> à avoir un sommeil de qualité aussi souvent que possible.</p><h2>À retenir</h2> <ul> <li>Un manque de sommeil cause l’irritabilité, un stress accru, des troubles de mémoire, des difficultés à apprendre et une faible motivation. Au fil du temps, il peut contribuer au trouble anxieux et à la dépression.</li> <li>Les directives quant au nombre d’heures de sommeil recommandées sont fonction de l’âge de l’enfant. Chaque enfant est unique. Il faut donc prendre le temps de déterminer ce qui fonctionne mieux pour chacun.</li> <li>Si la routine de sommeil de votre enfant est interrompue, aidez-le à reprendre un horaire de sommeil sain dès que possible.</li> <li>Consultez votre médecin si vous avez des préoccupations au sujet des habitudes de sommeil de votre enfant.</li> </ul>

 

 

 

 

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