AboutKidsHealth (FR) AKH-Article

 

 

Cyber-intimidation, partie 2CCyber-intimidation, partie 2Cyberbullying part twoFrenchPsychiatryPre-teen (9-12 years);Teen (13-18 years)NANAHealthy living and preventionCaregivers Adult (19+)NA2010-06-18T04:00:00Z000Flat ContentHealth A-Z<p>Vous trouverez des renseignements détaillés sur la manière dont les parents et les enfants peuvent s’attaquer au problème de la cyber-intimidation. Ce problème est aussi dommageable que l’intimidation dans la cour d’école.</p><p>« Nous avons l’impression que la cyber-intimidation n’est pas grave », a dit Justin Patchin, Ph.D., chargé d’enseignent en justice criminelle au département de sciences politiques de la University of Wisconsin, Eau Claire. « Comme l’intimidation traditionnelle, on voit cela comme un rite de passage, quelque chose que tout le monde subit. »</p> <p>Dr. Patchin fait partie de la poignée de chercheurs qui changent la perception du public de la gravité de la question. C’est un casse-tête très complexe : les parents ignorent souvent ce qui se passe dans le monde Internet et des communications sous forme de messagerie texte de leur enfant, et ils ne se rendent souvent pas compte que la capacité de causer du tort dans le cyber-espace peut être beaucoup plus rapide, répandue et tout aussi dommageable que celle de la cour d’école. « Nous devons faire comprendre aux gens que cette forme d’intimidation est nuisible. Comme l’intimidation traditionnelle, nous tentons de démontrer qu’elle est en fait un gros problème ».</p><h2>À retenir</h2><ul><li>La cyber-intimidation est un problème grave. On peut causer des torts en ligne beaucoup plus rapidement et à plus grande échelle qu’avec l’intimidation traditionnelle, et ces torts peuvent être tout aussi préjudiciables. </li> <li>Composer avec la cyber-intimidation peut s’avérer plus problématique que de confronter l’intimidation traditionnelle pour certains parents. C’est parce que ces derniers ne sont souvent pas aussi futés sur le plan technologique que leurs enfants, et étant donné la nature plus personnelle de ces types de communication, les parents peuvent ne même pas se rendre compte qu’il y a un problème. </li><li>Il a été démontré que la plupart des enfants qui sont victimes de cyber-intimidation n’en parlent pas à leurs parents, à leurs enseignants ou à d’autres adultes.</li></ul><p>Ybarra ML, Mitchell KJ. Youth engaging in online harassment: associations with caregiver-child relationships, Internet use, and personal characteristics. <i>Journal of Adolescence.</i> 2004 Jun;27(3):319-36.</p> <p>Justin W. Patchin, University of Wisconsin Eau Claire; Sameer Hinduja, Florida Atlantic University. Bullies move beyond the schoolyard: A preliminary look at cyber bullying. Unpublished but presented at the Annual Meeting of Criminal Justice Sciences in Chicago March, 2005.</p> <p>Ybarra ML. Mitchell KJ. Online aggressor/targets, aggressors, and targets: a comparison of associated youth characteristics. <i>Journal of Child Psychology & Psychiatry & Allied Disciplines</i>. 45(7):1308-16, 2004 Oct.</p>
Cyberbullying part twoCCyberbullying part twoCyberbullying part twoEnglishPsychiatryPre-teen (9-12 years);Teen (13-18 years)NANAHealthy living and preventionCaregivers Adult (19+)NA2010-06-18T04:00:00Z10.500000000000053.60000000000001897.00000000000Flat ContentHealth A-Z<p>​In-depth information on how parents and children can address the issue of cyberbullying. This issue is equally as damaging as bullying in the school yard.</p><p>"There is a belief that cyber bullying isn't a big deal," says Justin Patchin, PhD, assistant professor of criminal justice in the department of political science at the University of Wisconsin, Eau Claire. "Like traditional bullying, it's seen as a rite of passage; something that everyone goes through." </p> <p>Dr. Patchin is among a handful of researchers changing public perception on the seriousness of the issue. It is an uphill battle: parents are often in the dark about what goes on in their children's world of Internet and text messaging communication. And they often do not realize that the capacity for harm in the cyber world can be much faster, more widespread and just as damaging, than in the playground. "We need to get to the understanding that this is harmful. Like traditional bullying, we're trying to demonstrate that it is a big deal."</p><h2>Key points</h2> <ul> <li>Cyberbullying is a serious issue. The capacity for harm online can happen much faster and be more widespread and, just as damaging, than traditional bullying.</li> <li>Dealing with cyberbullying can be a larger challenge than confronting traditional bullying for some parents. This is because they are often not as technologically savvy as their children and because of the more personal nature of these types of communication, parents may not even realize there is a problem.</li> <li> It has been shown that most children who were bullied online do not tell their parents, teachers or other adults.</li> </ul><p>Ybarra ML, Mitchell KJ. Youth engaging in online harassment: associations with caregiver-child relationships, Internet use, and personal characteristics. <i>Journal of Adolescence.</i> 2004 Jun;27(3):319-36.</p> <p>Justin W. Patchin, University of Wisconsin Eau Claire; Sameer Hinduja, Florida Atlantic University. Bullies move beyond the schoolyard: A preliminary look at cyber bullying. Unpublished but presented at the Annual Meeting of Criminal Justice Sciences in Chicago March, 2005.</p> <p>Ybarra ML. Mitchell KJ. Online aggressor/targets, aggressors, and targets: a comparison of associated youth characteristics. <i>Journal of Child Psychology & Psychiatry & Allied Disciplines</i>. 45(7):1308-16, 2004 Oct.</p>

 

 

 

 

Nous tenons à remercier nos commanditaires

AboutKidsHealth est fier de collaborer avec les commanditaires suivants, qui nous aident à accomplir notre mission, qui consiste à améliorer la santé et le mieux-être des enfants canadiens et étrangers, en leur donnant accès sur Internet à des renseignements sur les soins de santé.