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Légumes et fruitsLLégumes et fruitsVegetables and fruitFrenchNutritionChild (0-12 years);Teen (13-18 years)NADigestive systemHealthy living and preventionCaregivers Adult (19+) Educators Hospital healthcare providers Community healthcare providers Remote populations First nationsNA2013-09-27T04:00:00Z000Flat ContentHealth A-Z<p>Découvrez les nutriments présents dans les fruits et les légumes, l’un des quatre groupes alimentaires du Guide alimentaire canadien, de même que la taille des portions recommandées.</p><ul><li>Source de fibres</li><li>Bonne source de vitamine A et C, de potassium, de magnésium et quelques vitamines du groupe B comme le folate</li><li>Peuvent réduire les risques de certains types de cancers et de maladies cardiaques<br></li></ul><h2>À retenir</h2><ul><li>Les fruits et les légumes sont une bonne source de fibres, de folate, de vitamine A et C, de potassium et de magnésium.</li><li>Chaque repas ou collation, faites manger à votre enfant au moins un fruit ou un légume.</li><li>Tous les jours, votre enfant devrait manger un moins un légume vert foncé et un légume orange.<br></li></ul>
Vegetables and fruitVVegetables and fruitVegetables and fruitEnglishNutritionChild (0-12 years);Teen (13-18 years)NADigestive systemHealthy living and preventionCaregivers Adult (19+) Educators Hospital healthcare providers Community healthcare providers Remote populations First nationsNA2021-05-13T04:00:00Z7.2000000000000067.4000000000000636.000000000000Flat ContentHealth A-Z<p>Learn about the nutrients in vegetables and fruit, and how to help your family get enough.</p><h2>Nutrients in vegetables and fruit</h2><p>Vegetables and fruit are packed with nutrients that help support many of our body’s functions. We need them to maintain good health. Some examples are folate, vitamin A (beta carotene), vitamin C, potassium and fibre.</p><p> <a href="https://www.aboutkidshealth.ca/Article?contentid=1449&language=English">Folate</a> is a B vitamin that the body needs for many functions including making healthy red blood cells. Some good sources of folate are cooked dried beans, peas and lentils, green leafy vegetables and oranges.</p><p> <a href="https://www.aboutkidshealth.ca/Article?contentid=1453&language=English">Vitamin A (beta carotene) and vitamin C</a> help keep our eyes, skin, teeth and gums healthy. Carrots and sweet potatoes are good sources of beta carotene. Citrus fruit, cantaloupe and red peppers are good sources of vitamin C.</p><p>Vegetables and fruit are important sources of <a href="https://www.aboutkidshealth.ca/Article?contentid=964&language=English">fibre</a>. Fibre helps our digestive system work properly. There are many delicious foods that are good sources of fibre. Some examples are berries, pears, baked potato with the skin and green peas.</p><p>It’s important to eat a wide variety of colourful (green, yellow, orange, purple, red) vegetables and fruit. You may have heard the phrase ‘eat the rainbow’! Choosing a <strong>variety</strong> of different coloured vegetables and fruit in your diet will ensure that you and your family get some of each important nutrient. <a href="https://www.aboutkidshealth.ca/Article?contentid=1436&language=English">Canada’s Food Guide</a> recommends that adults and older kids fill half their plate with vegetables and fruit, as part of a balanced meal.<br></p> <figure class="asset-c-80"><img src="https://assets.aboutkidshealth.ca/AKHAssets/Canadas_Food_Guide_Fruits_Veggies.jpg" alt="Food plate, vegetables and fruit" /></figure> <h2>Key points</h2><ul><li>Vegetables and fruit are good sources of vitamins, minerals and fibre.</li><li>Include vegetables and/or fruit with meals and snacks.</li><li>Try to choose a variety of colourful vegetables and fruit each day.</li><li>Fresh, frozen, canned or dried fruit and/or vegetables can all be healthy options.</li></ul>

 

 

 

 

Légumes et fruits1437.00000000000Légumes et fruitsVegetables and fruitLFrenchNutritionChild (0-12 years);Teen (13-18 years)NADigestive systemHealthy living and preventionCaregivers Adult (19+) Educators Hospital healthcare providers Community healthcare providers Remote populations First nationsNA2013-09-27T04:00:00Z000Flat ContentHealth A-Z<p>Découvrez les nutriments présents dans les fruits et les légumes, l’un des quatre groupes alimentaires du Guide alimentaire canadien, de même que la taille des portions recommandées.</p><ul><li>Source de fibres</li><li>Bonne source de vitamine A et C, de potassium, de magnésium et quelques vitamines du groupe B comme le folate</li><li>Peuvent réduire les risques de certains types de cancers et de maladies cardiaques<br></li></ul><h2>À retenir</h2><ul><li>Les fruits et les légumes sont une bonne source de fibres, de folate, de vitamine A et C, de potassium et de magnésium.</li><li>Chaque repas ou collation, faites manger à votre enfant au moins un fruit ou un légume.</li><li>Tous les jours, votre enfant devrait manger un moins un légume vert foncé et un légume orange.<br></li></ul><h2>Exemples pour une portion<br></h2>       <figure class="asset-c-100"> <img src="https://assets.aboutkidshealth.ca/AKHAssets/VegetablesAndFruit_FR.png" alt="Exemples pour une portion des fruits et légumes" /> </figure>   <h2>Conseils à la consommation</h2><ul><li>Mangez au moins un fruit ou légume à chaque repas et collation.</li><li>Essayez de manger divers légumes dont la couleur, la saveur et la texture diffèrent.</li><li>Mangez au moins un légume vert foncé et un légume orangé tous les jours. Les légumes verts comprennent le brocoli, la laitue romaine et les épinards. Les légumes orangés comptent les carottes, les patates douces et le potiron (courge d’hiver).</li><li>Consommez des légumes et des fruits préparés avec peu ou pas de matières grasses, de sucre ou de sel.</li></ul><p> <a target="_blank" href="https://assets.aboutkidshealth.ca/akhassets/INM_NRC_track1-2-1_food_groups_pdf.pdf">Version imprimable</a></p>False

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